Francois Provost (CEO Renault Group): Începând de anul viitor, Dacia Sandero va avea și o versiune hibridă

Francois Provost (CEO Renault Group): Începând de anul viitor, Dacia Sandero va avea și o versiune hibridă

Francois Provost (CEO Renault Group): De anul viitor, Dacia Sandero va primi o variantă hibridă

Recent anunțată simultan cu noile versiuni facelift ale modelelor Logan, Sandero și Jogger, informația conform căreia Dacia Sandero Stepway va fi disponibilă începând de anul viitor și cu o motorizare hibridă a fost confirmată oficial și de CEO-ul Renault Group, Francois Provost. Acesta a făcut declarația în Maroc, țară unde sunt asamblate modelele Dacia.

„Investim în viitor prin lansarea unor generații noi de vehicule și o electrificare mai extinsă a gamei”, a precizat Provost. „Deja avem o variantă hibridă pe modelul Jogger, iar din anul viitor, Sandero va dispune și ea de o motorizare hibridă”, a adăugat el.

Centrul de cercetare din Maroc, motor al inovației Renault

Pe lângă acest anunț important, Francois Provost a menționat că viitorul centru de cercetare și dezvoltare pe care grupul Renault îl va inaugura în Maroc va juca un rol esențial în consolidarea competențelor locale legate de inginerie și design, susținând astfel progresul tehnologic în regiune.

Un plan pe termen mediu, ambițios și ofensiv

În prezent, Renault lucrează la un nou plan strategic pentru următorii ani, caracterizat de François Provost drept „foarte ambițios și decisiv ofensiv”. Acest plan, care urmează să fie prezentat oficial în luna martie a anului viitor, va dezvălui detalii despre viitoarea generație de automobile a grupului. Prioritară în această strategie va fi creșterea ponderii mașinilor hibride, în special în portofoliul Dacia.

„Hibridul reprezintă o soluție modernă, eficientă și accesibilă. Tehnologia noastră este superioară concurenței chinezești, iar noi lucrăm continuu pentru a optimiza costurile, astfel încât această tehnologie să fie accesibilă unui public cât mai larg, în special clienților Dacia”, a subliniat Provost.

Potrivit presei din Maroc, prin acest plan, Renault își propune să pună bazele unui nou ciclu de creștere industrială, continuând progresul inițiat sub conducerea fostului CEO Luca de Meo.

Detalii tehnice despre motorizarea hibridă Hybrid 155

Din a doua jumătate a anului viitor, Dacia Sandero Stepway va putea fi comandată cu sistemul hibrid Hybrid 155, același disponibil și pe SUV-ul Bigster. Sistemul hibrid constă într-un motor pe benzină de 1,8 litri cu patru cilindri, care generează 109 cai putere, asistat de două motoare electrice: unul de 50 CP și un starter/generator de înaltă tensiune.

Acest ansamblu este completat de o baterie de 1,4 kWh (230V) și o cutie de viteze automată electrică cu patru trepte pentru motorul termic și alte două trepte dedicate funcționării electrice. Tehnologia este inovatoare și permite absența unui ambreiaj clasic.

Noua propulsie oferă 155 CP și un cuplu de 170 Nm, reușind să reducă consumul de carburant și emisiile cu aproximativ 10% în comparație cu sistemul Hybrid 140, anterior disponibil pe Dacia Jogger, care la rândul său va trece în curând la motorul Hybrid 155.

Producție concentrată în Maroc

Toate aceste modele, inclusiv Sandero, Logan și Jogger, sunt produse în Maroc, la facilități moderne situate în Casablanca și Tanger. Acolo sunt asamblate nu doar modelele Dacia, ci și alte autovehicule din portofoliul Renault Group.


Citește și


În concluzie, introducerea motorizării hibride pentru Dacia Sandero reprezintă un pas important al brandului spre electrificare și oferirea unor soluții eficiente, moderne și accesibile, în ton cu noile cerințe ale pieței auto globale. Strategia Renault de a investi în tehnologii hibride și în infrastructură de cercetare în Maroc subliniază angajamentul grupului pentru viitorul mobilității sustenabile.


Alexandru Radu

Alexandru Radu are 30 de ani și este născut și crescut în Timișoara, în zona Fabric. Absolvent de Jurnalism la Universitatea de Vest, Alex îmbină în articolele sale rigurozitatea informației cu pasiunea pentru orașul său natal. Scrie clar, direct și întotdeauna cu un ochi atent la ceea ce contează pentru comunitate: inițiative locale, decizii administrative, viața culturală și socială din orașul de pe Bega. Îl vei găsi deseori în Piața Victoriei sau pe malul Begăi, surprinzând în notițe momentele mici care definesc spiritul Timișoarei. Pentru el, azi în Timișoara este mai mult decât știri — este cronica vie a unui oraș în continuă mișcare.

Știri Generale

Știri Generale
cel mai mic lanț alpin, castele medievale și city-breakuri de neuitat
Cele mai importante creșteri ale cotațiilor bursiere BVB: Armătura, Transelectrica şi Carbochim
Copiii „regelui eolienelor” din România bifează încă un succes în afara țării. Orchid a finalizat un proiect eolian de 84 MW în Austria.
Dependența de tutun, o captivitate a societății moderne
Descoperă Festivalul Artelor Spectacolului din Timișoara, astăzi 27 aprilie
Două tinere accidentate după un viraj imprudent pe Bulevardul Liviu Rebreanu din Timișoara
Electronicele uzate, mina de aur aruncată la gunoi: peste 91 miliarde dolari pierdute din metale rare nerecuperate. Care sunt cifrele pentru România
Elevii români, printre cei mai dependenți de tehnologia digitală în afara școlii
Elevii și preșcolarii revin luni în clase
Evenimente și activități în Timișoara pe 2 noiembrie 2025
Francois Provost (CEO Renault Group): Începând de anul viitor, Dacia Sandero va avea și o versiune hibridă