Francois Provost (CEO Renault Group): Începând de anul viitor, Dacia Sandero va avea și o versiune hibridă

Francois Provost (CEO Renault Group): De anul viitor, Dacia Sandero va primi o variantă hibridă
Recent anunțată simultan cu noile versiuni facelift ale modelelor Logan, Sandero și Jogger, informația conform căreia Dacia Sandero Stepway va fi disponibilă începând de anul viitor și cu o motorizare hibridă a fost confirmată oficial și de CEO-ul Renault Group, Francois Provost. Acesta a făcut declarația în Maroc, țară unde sunt asamblate modelele Dacia.
„Investim în viitor prin lansarea unor generații noi de vehicule și o electrificare mai extinsă a gamei”, a precizat Provost. „Deja avem o variantă hibridă pe modelul Jogger, iar din anul viitor, Sandero va dispune și ea de o motorizare hibridă”, a adăugat el.
Centrul de cercetare din Maroc, motor al inovației Renault
Pe lângă acest anunț important, Francois Provost a menționat că viitorul centru de cercetare și dezvoltare pe care grupul Renault îl va inaugura în Maroc va juca un rol esențial în consolidarea competențelor locale legate de inginerie și design, susținând astfel progresul tehnologic în regiune.
Un plan pe termen mediu, ambițios și ofensiv
În prezent, Renault lucrează la un nou plan strategic pentru următorii ani, caracterizat de François Provost drept „foarte ambițios și decisiv ofensiv”. Acest plan, care urmează să fie prezentat oficial în luna martie a anului viitor, va dezvălui detalii despre viitoarea generație de automobile a grupului. Prioritară în această strategie va fi creșterea ponderii mașinilor hibride, în special în portofoliul Dacia.
„Hibridul reprezintă o soluție modernă, eficientă și accesibilă. Tehnologia noastră este superioară concurenței chinezești, iar noi lucrăm continuu pentru a optimiza costurile, astfel încât această tehnologie să fie accesibilă unui public cât mai larg, în special clienților Dacia”, a subliniat Provost.
Potrivit presei din Maroc, prin acest plan, Renault își propune să pună bazele unui nou ciclu de creștere industrială, continuând progresul inițiat sub conducerea fostului CEO Luca de Meo.
Detalii tehnice despre motorizarea hibridă Hybrid 155
Din a doua jumătate a anului viitor, Dacia Sandero Stepway va putea fi comandată cu sistemul hibrid Hybrid 155, același disponibil și pe SUV-ul Bigster. Sistemul hibrid constă într-un motor pe benzină de 1,8 litri cu patru cilindri, care generează 109 cai putere, asistat de două motoare electrice: unul de 50 CP și un starter/generator de înaltă tensiune.
Acest ansamblu este completat de o baterie de 1,4 kWh (230V) și o cutie de viteze automată electrică cu patru trepte pentru motorul termic și alte două trepte dedicate funcționării electrice. Tehnologia este inovatoare și permite absența unui ambreiaj clasic.
Noua propulsie oferă 155 CP și un cuplu de 170 Nm, reușind să reducă consumul de carburant și emisiile cu aproximativ 10% în comparație cu sistemul Hybrid 140, anterior disponibil pe Dacia Jogger, care la rândul său va trece în curând la motorul Hybrid 155.
Producție concentrată în Maroc
Toate aceste modele, inclusiv Sandero, Logan și Jogger, sunt produse în Maroc, la facilități moderne situate în Casablanca și Tanger. Acolo sunt asamblate nu doar modelele Dacia, ci și alte autovehicule din portofoliul Renault Group.
Citește și
În concluzie, introducerea motorizării hibride pentru Dacia Sandero reprezintă un pas important al brandului spre electrificare și oferirea unor soluții eficiente, moderne și accesibile, în ton cu noile cerințe ale pieței auto globale. Strategia Renault de a investi în tehnologii hibride și în infrastructură de cercetare în Maroc subliniază angajamentul grupului pentru viitorul mobilității sustenabile.