Autostrada A13 Sibiu – Făgăraș: Cum arată traseul lotului 1, ultimul pentru care a fost emisă autorizație de construire
Sursa poza si informatii: Economica.net
În data de 4 august, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a emis autorizația de construire pentru primul tronson al autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș, ultimul din cele patru care mai aștepta avizul necesar pentru a demara lucrările. Anunțul a stârnit un interes crescut pe platformele online, unde iubitorii de infrastructură au salutat acest pas înainte, dar s-au întrebat și când anume vor începe efectiv lucrările.
Tronsonul 1 al autostrăzii acoperă o distanță de aproximativ 14,25 kilometri, cuprinzând sectoarele dintre Boița (în conexiune cu Autostrada Sibiu – Pitești) și Avrig – Mârșa (DJ 105G). Lungimea totală autorizată este împărțită în două etape: de la km 0+000 la km 13+000 și de la km 13+737 la km 14+253. Este de remarcat că o porțiune de 737 de metri nu a fost încă autorizată, urmând să fie inclusă într-o etapă ulterioară.
Specificații tehnice și construcții planificate
Autostrada A13 Sibiu – Făgăraș va avea o lungime totală de 68 de kilometri, împărțiți în patru loturi, toate acestea fiind adjudecate de către constructorul Makyol, o companie renumită din Turcia, implicată de asemenea și în lucrările pentru Autostrada Moldovei A7. Pe întreaga lungime a autostrăzii sunt prevăzute șapte noduri rutiere, peste 20 de poduri majore peste autostradă și alte zeci care vor traversa obstacole naturale, precum cursurile de apă sau drumurile existente.
Aceste investiții de infrastructură fac parte dintr-un plan mai amplu de conectare a regiunilor, autostrada având ca scop final legătura între Sibiu, Făgăraș și, ulterior, Brașov și Bacău. Tronsonul 1 va traversa județul Sibiu, afectând în mod direct localitățile Avrig, Tălmaciu, Boița, Turnu Roșu și Racovița.
Proiecte și infrastructură suplimentară
Pe lângă construcțiile de bază, proiectul include amenajarea a trei poduri suplimentare între autostradă și DN1 la Făgăraș, precum și a 12 viaducte semnificative. Se vor stabili două centre de întreținere și coordonare, esențiale pentru asigurarea funcționării corespunzătoare a drumului, precum și patru zone de parcare echipate cu toate facilitățile necesare pentru șoferi.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii manifestă un angajament serios față de dezvoltarea rețelei de drumuri rapide din România, iar Autostrada A13 Sibiu – Făgăraș este o parte crucială a acestei strategii, menită să îmbunătățească conectivitatea și eficiența transporturilor între importantele centre economice ale țării. Comunitatea locală și antreprenorii locali vor beneficia, de asemenea, de la un acces îmbunătățit și de la noile oportunități economice generate de această infrastructură.
Pe măsură ce detaliile proiectului continuă să prindă contur și lucrările avansează, comunitățile și toți factorii implicați așteaptă cu nerăbdare începutul efectiv al lucrărilor, în speranța că proiectul va contribui decisiv la dezvoltarea regiunii și va marca un pas înainte spre modernizarea infrastructurii românești. Autorizația recent emisă simbolizează nu doar un pas birocratic, ci și o confirmare a determinării de a transforma această viziune în realitate.