Mașinile electrice pure produc cu 73% mai puține emisii de gaze cu efect de seră decât echivalentele lor pe benzină
Sursa poza si informatii: Economica.net
În contextul unei creșteri a interesului pentru mobilitatea sustenabilă, mașinile electrice cu baterii demonstrează o capacitate surprinzătoare de a reduce dramatic emisiile de gaze cu efect de seră comparativ cu vehiculele tradiționale pe benzină. Potrivit unui studiu recent al Consiliului Internațional pentru Transporturi Curate (ICCT), aceste autovehicule electrice pot reduce emisiile de CO2 cu până la 73%.
În vreme ce mulți producători auto explorează diverse opțiuni de propulsie pentru a diminua impactul asupra mediului, raportul ICCT subliniază că doar vehiculele electrice cu baterii oferă reducerile de emisii necesare pentru a aborda poluarea din sectorul transporturilor, un domeniu care contribuie semnificativ la emisiile totale din Europa, reprezentând aproape trei sferturi din totalul emisii.
Provocările Sisteme Hibrid și Plug-in
Alte sisteme de propulsie, precum mașinile hibride și hibride plug-in, nu reușesc să atingă același nivel de performanță în reducerea emisiilor. Studiul relevă că aceste modele oferă doar reduceri marginale, de aproximativ 20% pentru hibride și 30% pentru hibridele plug-in, comparativ cu mașinile pe benzină. S-a descoperit că, în practică, hibridele plug-in consumă mai puțină electricitate decât era inițial anticipat, limitându-le astfel eficiența ecologică.
Europa și Tranziția Spre Energie Regenerabilă
Cercetările ICCT indică faptul că mixul energetic european se decarbonizează într-un ritm mai accelerat decât prezis anterior. Până în anul 2025, se estimează că sursele de energie regenerabilă vor acoperi 56% din producția de energie electrică, ceea ce marchează un salt semnificativ de 18 puncte procentuale față de cifrele din 2020. Această tranziție către surse regenerabile sprijină, în mod direct, eficiența și curațenia tot mai crescute ale vehiculelor electrice.
Suport Legislativ și Obiective Europene
În paralel, progresele legislative din Uniunea Europeană oferă sprijin producătorilor auto prin relaxarea regulilor de emisii de CO2 pentru autoturisme și autoutilitare, ceea ce le oferă mai mult timp să atingă aceste obiective vitale. Sprijinul oferit de Parlamentul European ar putea, de asemenea, reduce riscul de amenzi pentru producătorii auto care se străduiesc să se încadreze în aceste limite noi.
Avansuri Tehnologice și Perspective
„Vehiculele electrice cu baterii din Europa înregistrează progrese mult mai rapide decât anticipasem, surclasând alte tehnologii, inclusiv hibridele și plug-in-urile”, a explicat Marta Negri, cercetător la ICCT. Aceasta atribuie avansurile tehnologice adoptării rapide și extinse a energiei electrice regenerabile în întreaga Europă, precum și eficienței energetice superioare a mașinilor electrice.
Aceste evoluții subliniază importanța pe care o are trecerea la vehiculele electrice nu doar în reducerea emisiilor de CO2, ci și în atingerea obiectivelor climatice pe termen lung ale Europei. În lumina acestor realizări, viitorul mobilității pare tot mai mult orientat către vehiculele electrice, care sunt privite ca fiind pilonul principal în lupta împotriva poluării din sectorul transporturilor.