Dobânzile plătite de România în acest an sunt egale cu costul total al Autostrăzii Moldovei, A7. “Nu se mai poate așa”

Dobânzile plătite de România în acest an sunt egale cu costul total al Autostrăzii Moldovei, A7. “Nu se mai poate așa”

Sursa poza si informatii: Economica.net

Marți seară, în cadrul unui interviu la Antena3, Ilie Bolojan a subliniat situația economică dificilă în care se află România, atrăgând atenția asupra decalajului de aproximativ 30 de miliarde de euro dintre cheltuielile și veniturile țării. Acest dezechilibru financiar obligă statul să apeleze la împrumuturi costisitoare, dobânzile anuale ajungând la aproape 11 miliarde de euro, o sumă comparabilă cu valoarea estimată pentru construcția Autostrăzii Moldovei, cunoscută și drept A7.

Realitatea Sumbră a Dobânzilor

România se confruntă cu o problemă economică majoră: pentru a susține cheltuielile în creștere, țara este nevoită să contracteze împrumuturi semnificative, a căror dobândă este din ce în ce mai împovărătoare. Ilie Bolojan a subliniat că, în condițiile actuale, costurile dobânzilor se apropie de suma necesară construcției unei infrastructuri esențiale, precum Autostrada Moldovei. Aceasta implică faptul că fondurile care ar putea fi direcționate spre dezvoltări esențiale sunt risipite în plata dobânzilor.

Impactul asupra Infrastructurii

Autostrada A7 este proiectată să lege Ploiești de Pașcani pe un traseu de aproximativ 320 km, finanțată în principal prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și cu ajutorul Băncii Europene de Investiții. În prezent, au fost deschise pentru circulație mai multe secțiuni, inclusiv o parte semnificativă dintre Ploiești și Buzău, și din Buzău spre Focșani, însumând aproximativ 102 km de drum funcțional. Cu toate acestea, lucrările de construcție întâmpină obstacole, un segment de 28,35 km între Mizil și Pietroasele fiind aproape finalizat, dar blocat de probleme la structura unor poduri și pasaje neterminate.

Abordarea Soluțiilor

Bolojan evidențiază că pentru a remedia deficitul economic actual, România trebuie să adopte măsuri concrete: fie să crească veniturile, fie să reducă cheltuielile. Aceste măsuri necesită o planificare atentă și nu pot fi implementate imediat. Liderul susține că soluțiile nu sunt inventate pe plan local; în schimb, ele presupun ajustări economice fundamentale și strategii financiare bine concepute pentru a restabili un echilibru bugetar durabil.

Necesitatea unei Schimbări de Perspectivă

România se află într-o poziție de criză economică care nu mai poate fi ignorată. Eșecul de a construi infrastructuri esențiale, cum este Autostrada Moldovei, reflectă incapacitatea actuală de gestionare a fondurilor publice. În lipsa unor reforme economice drastice, decalajul financiar va continua să crească, în timp ce proiectele de dezvoltare vor rămâne doar pe hârtie.

Astfel, în contextul în care costurile dobânzilor consumă resurse vitale, viitorul infrastructurii strategice țării rămâne incert. Este imperios necesar ca factorii de decizie să prioritizeze redresarea economică și să asigure o gestionare mai eficientă a bugetului pentru a transforma în realitate proiecte de infrastructură de importanță națională.


Alexandru Radu

Alexandru Radu are 30 de ani și este născut și crescut în Timișoara, în zona Fabric. Absolvent de Jurnalism la Universitatea de Vest, Alex îmbină în articolele sale rigurozitatea informației cu pasiunea pentru orașul său natal. Scrie clar, direct și întotdeauna cu un ochi atent la ceea ce contează pentru comunitate: inițiative locale, decizii administrative, viața culturală și socială din orașul de pe Bega. Îl vei găsi deseori în Piața Victoriei sau pe malul Begăi, surprinzând în notițe momentele mici care definesc spiritul Timișoarei. Pentru el, azi în Timișoara este mai mult decât știri — este cronica vie a unui oraș în continuă mișcare.

Știri Generale

Știri Generale
Aventuri nocturne, educație digitală și tururi captivante la Muzeul Tehnic UPT. Intrare gratuită!
Bolojan: Este anormal să punem taxe suplimentare cât timp avem spaţii de reducere a cheltuielilor
Când vede Bolojan primele semne de stabilizare pentru economia României
Carburanții s-au scumpit în benzinării. Cât costă benzina și motorina azi, 17 septembrie
Ce șanse are Uniunea Europeană să renunțe la toată energia din Rusia și cât poate onora din cererile lui Trump
Delicii la ceaun din mistreț și căprior, paradă canină și muzică la Festivalul Vânătorilor, Timișoara. Intrare gratuită pentru toți!
Delicii tradiționale și atmosferă sârbească la Zilele Culesului de Struguri de la Vârșeț. Timișorenii sunt invitați cu drag!
Dobânzile plătite de România în acest an sunt egale cu costul total al Autostrăzii Moldovei, A7. “Nu se mai poate așa”
Fostul Şef de la Aeroportul Timișoara și 5 Administrați, Acuzați de Abuz în Serviciu de DNA - Detalii Înfricoșătoare!
Lideri europeni și experți din 15 țări se reunesc la Timișoara pentru Timișoara Cities Summit - Discuții cruciale despre extinderea UE.
Locuință pe credit sau chirie, ce spun cifrele? Rata lunară versus chirie în București și marile orașe