Timișoara — Rectorul Universității Politehnica din Timișoara, Florin Drăgan, atrage atenția asupra modului în care statul român administrează fondurile pentru bursele elevilor și studenților. Într-o critică recentă, Drăgan a subliniat că statul pare să se concentreze exclusiv pe latura financiară, neglijând obiectivele educaționale necesare pentru a provoca un impact real și pozitiv în sistemul de învățământ.
Florin Drăgan a evidențiat că modificările în acordarea burselor, fie că au fost creșteri anterioare sau acum reduceri, sunt decizii motivate strict de considerente economice. Conform lui, această abordare lipsită de o strategie educațională clară ar putea să nu aducă beneficiile dorite în educație, ci mai degrabă să trateze educația ca pe un simplu cost de contabilizat, nu ca pe o oportunitate de formare viitoare și de dezvoltare strategică.
Peisajul educațional din România se confruntă cu provocări semnificative, printre care și una dintre cele mai mari rate de abandon școlar din Europa. Drăgan sugerează că asemenea condiții necesită soluții bine gândite și aplicate cu o viziune pe termen lung, unde bursele să fie considerate un motor al progresului academic și profesional, nu doar o cheltuială curentă.
„Deciziile de acest tip, luate doar în baza unor calcule financiare imediate, riscă să submineze eforturile noastre de a îmbunătăți sistemul educațional. E nevoie de mai multă coerență și de orientarea resurselor către obiective reale de dezvoltare educațională,” a afirmat Drăgan, subliniind importanța investiției în resursa umană pentru viitorul economiei și societății românești.
Acest punct de vedere intens mediatizat vine într-un moment în care multe voci din sistemul educațional solicită o reformă detaliată și o reevaluare a priorităților. Într-un oraș universitar vibrant precum Timișoara, dezbaterile privind astfel de politici economice sunt esențiale pentru a asigura suportul necesar tinerelor generații de studenți și elevi.