Calea ferată Dărmăneşti – Vicşani – Frontieră: CFR SA alocă până la 50,3 milioane lei pentru reabilitarea unui pod

Sursa poza si informatii: Economica.net
CFR SA alege să investească în infrastructura feroviară națională prin alocarea de până la 50,3 milioane lei pentru reabilitarea unui pod esențial din rețeaua feroviară a României. Calea ferată Dărmănești – Vicșani – Frontieră, integrată în rețeaua transeuropeană TEN-T, joacă un rol crucial în gestionarea traficului internațional ce străbate coridoarele Rin-Dunăre și Marea Baltică-Marea Neagă-Marea Egee, facilitând astfel legături directe cu țările din nord-estul Europei, precum Republica Moldova, Ucraina și Rusia. Acest proiect, de o importanță strategică pentru infrastructura feroviară românească, include reparații la podul odată puternic peste râul Suceava, localizat în stația Dornești, pe ruta Dornești-Rădăuți.
O Investiție Majoră pentru Viitorul Transportului Feroviar
Prin intermediul acestui proiect, contractul pentru lucrările de reabilitare, evaluate între 42,43 milioane și 50,31 milioane lei, se va derula pe durata a 80 de luni, vizând în mod specific modernizarea structurii Podului km 0+522. Această achiziție este susținută printr-un program finanțat din fonduri europene nerambursabile, asigurând astfel resurse necesare pentru implementarea efectivă a proiectului.
Susținerea financiară este asigurată din surse multiple: fonduri externe, bugetul de stat gestionat prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, veniturile proprii ale Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” – SA și alte resurse legal constituite, conform programelor de investiții publice. Această diversificare a surselor de finanțare reflectă un angajament față de dezvoltarea și modernizarea infrastructurii feroviare, esențială pentru facilitarea unui transport eficient și durabil.
Condiții și Proceduri pentru Ofertanți
Companiile care doresc să participe trebuie să demonstreze o medie anuală a cifrei de afaceri de cel puțin 10,7 milioane lei în ultimii trei ani, luând în calcul datele financiare aferente anilor 2022, 2023 și 2024. Procesul de selecție va avea loc printr-o licitație deschisă, având ca termen limită de depunere a ofertelor data de 15 decembrie 2025, ora 15:00.
Această inițiativă se înscrie într-o linie mai amplă de proiecte destinate modernizării infrastructurii feroviare din România, în scopul îmbunătățirii conexiunilor internaționale și a eficienței transportului.
Finalizarea unui Vis European
Cu planuri de electrificare în viitor pentru linia Dărmănești – Vicșani – Frontieră, România își arată intenția clară de a evolua și de a se integra și mai puternic în rețelele de transport europene. Planificarea inteligentă și investițiile consistente sunt fundamentale pentru a asigura un sistem feroviar care să poate răspunde provocărilor economice și ecologice actuale, având ca obiectiv final creșterea competitivității economice și facilitarea unei mobilități sustenabile.
Întregul proiect reflectă un pas semnificativ înainte pentru sectorul feroviar al României, subliniind angajamentul național față de modernizare și integrare în sistemele de transport europene avansate. Astfel, CFR SA își reafirmă rolul crucial în implementarea unui viitor sustenabil pentru infrastructura de transport a României.