Autostrada Ploiești – Buzău. Progresul fizic de pe lotul 3 (Pietroasele – Buzău) a ajuns la 85%

Autostrada Ploiești – Buzău. Progresul fizic de pe lotul 3 (Pietroasele – Buzău) a ajuns la 85%

Sursa poza si informatii: Economica.net

Construirea autostrăzii Ploiești – Buzău avansează notabil, în special pe lotul 3, care face legătura între Pietroasele și municipiul Buzău. Actualmente, progresul fizic pe acest segment a atins 85%, un rezultat obținut datorită mobilizării eficiente a consorțiului de constructori turci, Nurol – Makyol, care utilizează 360 de muncitori și 239 de utilaje pe șantier. În ritmul actual, autoritățile estimează că cei 13,9 kilometri ai acestui lot vor fi deschiși traficului înainte de finalul lunii noiembrie, ceea ce va permite circulația fără întreruperi pe autostradă între București și Focșani.

Un proiect strategic susținut de PNRR

Proiectul lotului 3, cu o valoare contractuală de 1,093 miliarde de lei (fără TVA), beneficiază de finanțare prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Această inițiativă este doar parte dintr-un proiect mai amplu, care prevede construcția a trei loturi distincte ce compun autostrada Ploiești – Buzău.

Lotul 1, ce include Dumbrava – Mizil, se întinde pe 21 km și are o valoare estimativă de 1,468 miliarde de lei (fără TVA). Acesta este proiectat să susțină o viteză de deplasare de 140 km/h și include 15 pasaje, două noduri rutiere și un Centru de Informare și Coordonare (CIC). Lotul 2, între Mizil și Pietroasele, acoperă 28,35 km și are o valoare de 1.249.992.665 de lei (fără TVA). Condițiile similare de proiectare permit aici viteze de 140 km/h, incluzând 20 de pasaje, două noduri și un spațiu de serviciu destinat șoferilor.

Un pas înainte către conectivitate națională sporită

Proiectul autostrăzii Ploiești – Buzău este de o importanță strategică, fiind parte din Coridorul 3, care face conexiunea dintre București și regiunea de nord-est a României, cunoscută sub numele de Moldova. Acest coridor este o prioritate națională, contribuind semnificativ la îmbunătățirea infrastructurii rutiere și la dezvoltarea economică a regiunilor traversate.

Lotul 2, între Mizil și Pietroasele, a fost deja inaugurat pe 17 noiembrie, aducând un suflu nou traficului din zonă. Odată finalizat și lotul 3, infrastructura rutieră dintre București și Focșani va fi completată, permițând șoferilor să parcurgă aproximativ 200 de kilometri de drum de mare viteză, fără întreruperi.

În concluzie, ritmul avansat de lucru pe șantierul lotului 3 al autostrăzii Ploiești – Buzău reprezintă un pas semnificativ către realizarea unei rețele rutiere moderne și eficiente, aducând beneficii majore atât pentru transportatori, cât și pentru economia națională. Acest progres subliniază angajamentul autorităților și constructorilor de a finaliza în timp util un proiect de o importanță strategică pentru regiunea de sud-est a Europei.


Alexandru Radu

Alexandru Radu are 30 de ani și este născut și crescut în Timișoara, în zona Fabric. Absolvent de Jurnalism la Universitatea de Vest, Alex îmbină în articolele sale rigurozitatea informației cu pasiunea pentru orașul său natal. Scrie clar, direct și întotdeauna cu un ochi atent la ceea ce contează pentru comunitate: inițiative locale, decizii administrative, viața culturală și socială din orașul de pe Bega. Îl vei găsi deseori în Piața Victoriei sau pe malul Begăi, surprinzând în notițe momentele mici care definesc spiritul Timișoarei. Pentru el, azi în Timișoara este mai mult decât știri — este cronica vie a unui oraș în continuă mișcare.

Știri Generale

Știri Generale
Autostrada Ploiești – Buzău. Progresul fizic de pe lotul 3 (Pietroasele – Buzău) a ajuns la 85%
Bujduveanu, primarul interimar al Bucureștiului: Clădirea este grav afectată. Ne uităm inclusiv la opțiunea de demolare. Ajutor de 1.500 de lei pentru locatari
Captură de lemne transportate ilegal în apropiere de Timișoara.
Cea mai grea lovitură a timișenilor în acest sezon.
Colectare deșeuri voluminoase în Zona 0 Ghizela, campanie trimestrială RETIM & ADID Timiș
Defecte ascunse ale mașinii – cum să le identifici înainte de achiziție?
Dumbrăvița vizează succesul în deplasare împotriva Metalului Buzău pe teren sintetic.
Egal surprinzător pentru fetele de la Politehnica cu lanterna roșie, Timișoara rămâne pe locul 2 înaintea derby-ului de la Ciuc.
Electrica vrea să construiască 15 parcuri de baterii de stocare. Compania a început demersurile de autorizare
Explozia din Rahova: Ce arată raportul ISC despre blocul avariat
Expoziție de mașini de epocă în Piața Unirii din Timișoara