Teste Multidisciplinare și Portofolii Educaționale în Loc de Examen Tradițional.
Sursa poza si informatii: tion.ro
Schimbări majore propuse pentru Evaluarea Națională a elevilor
Ministrul Educației, Daniel David, propune o reformă semnificativă pentru Evaluarea Națională destinată elevilor care termină clasa a VIII-a. Aceasta ar putea transforma examenul într-o evaluare standardizată cu influențe din sistemul educațional francez, începând de anul viitor.
Din detaliile anunțate, testele urmează să acopere mai multe discipline, promițând să evalueze cunoștințele elevilor într-un mod mai comprensiv. Astfel, autoritățile urmăresc o abordare educațională mai integrată, care să elimine focalizarea exclusivă pe câteva materii de bază.
Pe lângă modificările imediate, planurile pe termen lung includ posibilitatea înlocuirii examenului tradițional cu un portofoliu educațional pe parcursul următorilor 5-10 ani, o inovație inspirată de sistemul adoptat în Finlanda. Portofoliul ar permite o evaluare continuă și personalizată a progresului elevilor, favorizând creativitatea și gândirea critică.
Această inițiativă își propune să aducă mai multă flexibilitate și să reflecte mai precis abilitățile tinerilor, pregătindu-i mai bine pentru viitoarele provocări educaționale și profesionale. Interesul general pentru reforma propusă este în creștere, iar dezbaterile continuă în mediul educațional și nu numai, pentru a stabili detaliile finale ale implementării.
Ministrul subliniază că aceste schimbări sunt menite să asigure un sistem de învățământ care să răspundă mai bine nevoilor actuale ale elevilor și să fie în concordanță cu modelele internaționale de succes.
Pentru locuitorii din Iași și restul țării, această propunere ar putea redefini perspectivele educaționale ale generațiilor viitoare, aducându-le mai aproape de standardele europene.