Sindicatele Renault vor ca schimbarea conducerii grupului să „restabilească suveranitatea Franței” în domeniul ingineriei
Sursa poza si informatii: Economica.net
Sindicatele Renault cer restabilirea suveranității Franței în inginerie în urma schimbării conducerii
Schimbarea majoră din conducerea grupului Renault, odată cu plecarea CEO-ului Luca de Meo pentru a conduce gigantul Kering, a generat o surpriză generală. Anunțul abrupt, făcut inițial în presă, a lăsat sindicatele fără cuvinte și a creat o paletă de reacții mixte. Sindicatele CFDT și CFE-CGC au apreciat impactul pozitiv al lui de Meo asupra companiei, în timp ce CGT și Sud i-au criticat strategiile.
Christian Morel, reprezentant al sindicatului Sud, a împărtășit cu publicația franceză L’Argus surpriza colectivă: „Am fost șocați când am aflat din presă. Anunțul a venit total neașteptat”. La rândul său, Laurent Giblot de la CGT a subliniat momentul inoportun al plecării, cu câteva săptămâni înainte de lansarea planului strategic Futurama, ce urma să succedă reformele aduse de Renaulution.
În fața acestei schimbări, sindicatele și-au exprimat îngrijorarea asupra bilanțului lăsat în urmă de Luca de Meo. Reformele sale, deși vizând revitalizarea grupului, au dus la concedieri semnificative și o reorganizare profundă. La nivel global, numărul angajaților Renault a scăzut dramatic de la aproximativ 170.158 în 2020 la 98.636 în 2024, iar în Franța, a scăzut de la 46.250 la 38.730.
Laurent Giblot a criticat abordarea financiară a lui de Meo, menționând că remunerațiile celor mai bine plătiți zece angajați au crescut cu 71% în ultimii zece ani, comparativ cu o creștere de doar 7% pentru restul personalului. O perspectivă susținută și de Christian Morel, care a calificat politica lui Luca de Meo drept una pe termen scurt.
În contrast, CFE-CGC și CFDT au susținut că sub conducerea lui de Meo, Renault a cunoscut o îmbunătățire semnificativă. „Transformarea grupului a fost vizibilă și de succes,” conform unui comunicat remis de CFE-CGC. CFDT, de asemenea, privește cu optimism la viitor, sugerând că succesorul trebuie să mențină cursul actual pentru stabilitatea companiei.
Așteptările sindicatului CGT sunt clare: ei văd în această schimbare șansa pentru un reviriment național în inginerie. „Trebuie să ne axăm pe resursele interne și să punem Franța în centrul proiectelor noastre”, afirmă Laurent Giblot.
În fața situației incerte, sindicatul Sud îndeamnă la o abordare care să includă opiniile angajaților în procesul decizional, subliniind importanța contribuțiilor la nivel intern.
Decizia lui Luca de Meo de a se muta din industria auto în domeniul luxului este percepută de sindicate ca un semn îngrijorător, sugerând incertitudinea viitorului în sectorul auto. Speculațiile asupra posibilelor nume care îi vor succeda includ pe Denis Le Vot de la Dacia, Francois Provost din departamentul de achiziții al Renault, Maxime Picat din Stellantis și Thierry Piéton de la Medtronic.
Indiferent de cine va prelua frâiele companiei, direcția viitoare a Renault va necesita un balanț între inovare globală și păstrarea identității naționale, pentru a echilibra așteptările investitorilor și ale angajaților.