Sindicatele Renault vor ca schimbarea conducerii grupului să „restabilească suveranitatea Franței” în domeniul ingineriei

Sindicatele Renault vor ca schimbarea conducerii grupului să „restabilească suveranitatea Franței” în domeniul ingineriei Sursa poza si informatii: Economica.net

Sindicatele Renault cer restabilirea suveranității Franței în inginerie în urma schimbării conducerii

Schimbarea majoră din conducerea grupului Renault, odată cu plecarea CEO-ului Luca de Meo pentru a conduce gigantul Kering, a generat o surpriză generală. Anunțul abrupt, făcut inițial în presă, a lăsat sindicatele fără cuvinte și a creat o paletă de reacții mixte. Sindicatele CFDT și CFE-CGC au apreciat impactul pozitiv al lui de Meo asupra companiei, în timp ce CGT și Sud i-au criticat strategiile.

Christian Morel, reprezentant al sindicatului Sud, a împărtășit cu publicația franceză L’Argus surpriza colectivă: „Am fost șocați când am aflat din presă. Anunțul a venit total neașteptat”. La rândul său, Laurent Giblot de la CGT a subliniat momentul inoportun al plecării, cu câteva săptămâni înainte de lansarea planului strategic Futurama, ce urma să succedă reformele aduse de Renaulution.

În fața acestei schimbări, sindicatele și-au exprimat îngrijorarea asupra bilanțului lăsat în urmă de Luca de Meo. Reformele sale, deși vizând revitalizarea grupului, au dus la concedieri semnificative și o reorganizare profundă. La nivel global, numărul angajaților Renault a scăzut dramatic de la aproximativ 170.158 în 2020 la 98.636 în 2024, iar în Franța, a scăzut de la 46.250 la 38.730.

Laurent Giblot a criticat abordarea financiară a lui de Meo, menționând că remunerațiile celor mai bine plătiți zece angajați au crescut cu 71% în ultimii zece ani, comparativ cu o creștere de doar 7% pentru restul personalului. O perspectivă susținută și de Christian Morel, care a calificat politica lui Luca de Meo drept una pe termen scurt.

În contrast, CFE-CGC și CFDT au susținut că sub conducerea lui de Meo, Renault a cunoscut o îmbunătățire semnificativă. „Transformarea grupului a fost vizibilă și de succes,” conform unui comunicat remis de CFE-CGC. CFDT, de asemenea, privește cu optimism la viitor, sugerând că succesorul trebuie să mențină cursul actual pentru stabilitatea companiei.

Așteptările sindicatului CGT sunt clare: ei văd în această schimbare șansa pentru un reviriment național în inginerie. „Trebuie să ne axăm pe resursele interne și să punem Franța în centrul proiectelor noastre”, afirmă Laurent Giblot.

În fața situației incerte, sindicatul Sud îndeamnă la o abordare care să includă opiniile angajaților în procesul decizional, subliniind importanța contribuțiilor la nivel intern.

Decizia lui Luca de Meo de a se muta din industria auto în domeniul luxului este percepută de sindicate ca un semn îngrijorător, sugerând incertitudinea viitorului în sectorul auto. Speculațiile asupra posibilelor nume care îi vor succeda includ pe Denis Le Vot de la Dacia, Francois Provost din departamentul de achiziții al Renault, Maxime Picat din Stellantis și Thierry Piéton de la Medtronic.

Indiferent de cine va prelua frâiele companiei, direcția viitoare a Renault va necesita un balanț între inovare globală și păstrarea identității naționale, pentru a echilibra așteptările investitorilor și ale angajaților.


Alexandru Radu

Alexandru Radu are 30 de ani și este născut și crescut în Timișoara, în zona Fabric. Absolvent de Jurnalism la Universitatea de Vest, Alex îmbină în articolele sale rigurozitatea informației cu pasiunea pentru orașul său natal. Scrie clar, direct și întotdeauna cu un ochi atent la ceea ce contează pentru comunitate: inițiative locale, decizii administrative, viața culturală și socială din orașul de pe Bega. Îl vei găsi deseori în Piața Victoriei sau pe malul Begăi, surprinzând în notițe momentele mici care definesc spiritul Timișoarei. Pentru el, azi în Timișoara este mai mult decât știri — este cronica vie a unui oraș în continuă mișcare.

Știri Generale

Știri Generale
Autostrada Bucureștiului A0: Lotul 3 Sud va fi dat în trafic pe 30 iunie, plus/minus maximum două zile – oficial Transporturi
Campioni Naționali la Rugby în 7! VIDEO și Detalii din București
Ce se va întâmpla în Iran? Bombardiere B-2 au decolat de la o bază din SUA
Cota de TVA de 19% nu va crește în această vară – anunț oficial
Detalii Despre Votul pentru Vicepremier și Miniștri
Fiecare și-a meritat-o pavează drumul spre o nouă tragedie - Protest antifemicid, simbol al schimbării.
FOTO Imagini dezolante. Se vând cinci carcase ale avioanelor Blue Air, cu prețuri de la 10.000 de euro
Guvern de sacrificiu pentru eliminarea privilegiilor și sinecurilor  - Un nou început fără cheltuieli nejustificate
Horia Colibășanu, alpinistul din Timișoara, înaintează spre cucerirea Nanga Parbat, vârful de 8.125 metri din vestul Himalayei
Macron anunță că europenii își vor intensifica negocierile cu Iranul
MAE: 15 cetățeni români și membri ai famililor acestora au fost evacuați din Iran și au ajuns în România