O companie chineză intenționează să lanseze taxiuri fără șofer în Europa

O companie chineză intenționează să lanseze taxiuri fără șofer în Europa

Sursa poza si informatii: Economica.net

Industria transportului autonom se pregătește să facă un pas semnificativ în Europa, având în centrul atenției compania chineză Pony.ai. Aceasta plănuiește să testeze taxiuri fără șofer în Luxemburg în următoarele luni, având în vedere expansiunea treptată în mai multe orașe europene din anul următor. Acest proiect inovator face parte dintr-un parteneriat strategic semnat cu gigantul auto Stellantis, informează News.ro.

Conform acordului, Pony.ai va furniza software-ul necesar pentru funcționarea autonomă a vehiculelor, în timp ce Stellantis va pune la dispoziție flota de vehicule electrice, debutând cu modelul Peugeot e-Traveller. Ned Curic, directorul de inginerie și tehnologie de la Stellantis, subliniază dorința de a colabora doar cu cei mai buni din industrie, menționând totodată expertiza remarcabilă a Pony.ai în domeniul tehnologiilor avansate și a abordării colaborative.

Implementarea la scară largă a robotaxiurilor necesită teste riguroase pe drumuri publice, acestea fiind esențiale pentru a obține toate aprobările de siguranță din partea autorităților. Orașe mari din SUA și China au fost pionieri în ceea ce privește introducerea serviciilor de taxi autonom, companiile din domeniu având acum ca țintă și piețele din Orientul Mijlociu și Europa.

În același timp, și compania americană Waymo, deținută de Alphabet (Google), își extinde orizonturile și intenționează să implementeze teste similare în Londra, cu o lansare comercială anticipată pentru anul viitor.

Ambițiile internaționale ale Pony.ai nu se opresc aici. Alături de rivala sa, WeRide, ambele având listări în SUA, au primit recent aprobarea autorităților de la Beijing pentru a se lista și la Bursa din Hong Kong. Această mișcare strategică este menită să sprijine expansiunea lor globală rapidă, oferind o imagine clară asupra direcției inovatoare și ambițioase a industrie auto.

Această inițiativă evidențiază tendința de digitalizare și autonomizare a transportului public urban, subliniind un viitor în care vehiculele autonome ar putea deveni o normă, transformând modul în care ne deplasăm. Cu un peisaj urban în continuă schimbare și o cerere crescândă pentru soluții de transport sustenabile și eficiente, astfel de parteneriate ar putea marca începutul unei noi ere în mobilitatea europeană.


Alexandru Radu

Alexandru Radu are 30 de ani și este născut și crescut în Timișoara, în zona Fabric. Absolvent de Jurnalism la Universitatea de Vest, Alex îmbină în articolele sale rigurozitatea informației cu pasiunea pentru orașul său natal. Scrie clar, direct și întotdeauna cu un ochi atent la ceea ce contează pentru comunitate: inițiative locale, decizii administrative, viața culturală și socială din orașul de pe Bega. Îl vei găsi deseori în Piața Victoriei sau pe malul Begăi, surprinzând în notițe momentele mici care definesc spiritul Timișoarei. Pentru el, azi în Timișoara este mai mult decât știri — este cronica vie a unui oraș în continuă mișcare.

Știri Generale

Știri Generale
Anunț de la H&M pentru toții clienții din România. Nu mai pot face asta până la sfârșitul anului
bărbat bătut și ars de viu după un conflict între prieteni.
Bărbat își ucide soția cu toporul și o aruncă în fântână, apoi se sinucide.
Bogdan Putinică a plecat din fruntea Microsoft România pentru a conduce expansiunea startup-ului global de AI Wonderful în 29 de ţări
Bulgaria intră în „clubul super-puterilor” – Ce se întâmplă de la 1 ianuarie 2026
Digi România lansează o emisiune de obligaţiuni de 500 mil. euro şi anunţă răscumpărarea integrală a obligaţiunilor scadente în 2028
Două BMW M4 CS VR46, ediție limitată la 92 de unități, au fost livrate în România
Evenimente culturale și expoziții
Germania mai vrea 15 avioane F-35
IKEA a făcut cea mai mare tranzacție cu păduri din istoria companiei, în valoare de 720 milioane de euro
Intervenții SDM în Timișoara pe 20 octombrie.