locomotive, vagoane și echipamente moderne până în 2025

locomotive, vagoane și echipamente moderne până în 2025 Sursa poza: Economica.net

Societatea Carpatica Feroviar România S.A. se pregătește să redefinească peisajul feroviar al țării noastre printr-un program ambițios de investiții și o strategie economică bine delimitată. Proiectul de buget pentru anul 2025, publicat recent pe site-ul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, plasează Carpatica Feroviar în centrul atenției cu o previziune de venituri ce depășește 348 milioane de lei.

Structura Veniturilor și Proveniența Acestora

Conform prognozelor, Carpatica Feroviar estimează venituri din diverse surse care totalizează 348,91 milioane de lei, structurate astfel:

  • Transport de Mărfuri și Servicii Conexe: Constituind nucleul activității, acest sector este responsabil pentru un impresionant total de 284 milioane de lei.
  • Redevențe și Chiriile Materialului Rulant: În perioada aprilie-august 2025, acestea vor aduce la buget 33 milioane de lei.
  • Întreținere și Reparații: Această categorie contribuie cu 9,15 milioane de lei.
  • Producția de Imobilizări: O pondere importantă a veniturilor provine și din producția de imobilizări, care va aduce 22,76 milioane de lei.

Alocarea Cheltuielilor

Planurile financiare pe 2025 includ cheltuieli totale de 342,22 milioane de lei, detaliate astfel:

  • Bunuri și Servicii: Acest sector înghite cea mai mare parte a fondurilor, necesitățile operaționale și de întreținere fiind acoperite de 162,29 milioane de lei.
  • Impozite și Taxe: Contribuțiile la bugetul de stat se ridică la 2,65 milioane de lei.
  • Remunerații și Cheltuieli de Personal: Alocarea de 116,7 milioane de lei subliniază importanța capitalului uman în cadrul companiei.
  • Exploatare și Alte Cheltuieli: 60,58 milioane de lei sunt destinate altor necesități operaționale.

Investiții Strategice și Dezvoltare Economică

Programul de investiții al Carpatica Feroviar este atât ambițios, cât și necesar. Cu un total propus de 1,48 miliarde de lei, compania își propune să îmbunătățească calitatea serviciilor prin achiziții de locomotive, vagoane și tehnologii IT pentru digitalizare. Fondurile provin în principal din surse proprii, completate de o majorare a capitalului social efectuată de Ministerul Transporturilor, simplificând astfel dezvoltarea infrastructurii critice.

Perspectivele Angajaților și Salarii Competitive

Carpatica Feroviar se pregătește să angajeze un număr semnificativ de personal, estimându-se că 2.500 de salariați vor sprijini operațiunile și administrarea acestora. Salariile competitive și indemnizațiile atrag forță de muncă specializată, reflectând siguranța și pregătirea angajaților pentru un mediu de muncă performant. Câștigul mediu lunar pe salariat este stabilit la 10.862,90 lei, cu scopul de a asigura un nivel de trai adecvat și de a atrage talente din sector.

Concluzie

Implementarea grăitoare a planurilor de investiții și structurarea meticuloasă a bugetului pentru anul 2025 indică o viitoare ascensiune a Carpatica Feroviar ca lider în transportul de marfă din România. Prioritățile companiei rămân clar axate pe optimizarea infrastructurii, investiții strategice și valorificarea capitalului uman, ceea ce o transformă într-un vector esențial al dezvoltării economice naționale.

Cu măsuri bine orchestrate, Carpatica Feroviar este pe drumul corect și plin de speranță spre revitalizarea transportului feroviar din România.


Alexandru Radu

Alexandru Radu are 30 de ani și este născut și crescut în Timișoara, în zona Fabric. Absolvent de Jurnalism la Universitatea de Vest, Alex îmbină în articolele sale rigurozitatea informației cu pasiunea pentru orașul său natal. Scrie clar, direct și întotdeauna cu un ochi atent la ceea ce contează pentru comunitate: inițiative locale, decizii administrative, viața culturală și socială din orașul de pe Bega. Îl vei găsi deseori în Piața Victoriei sau pe malul Begăi, surprinzând în notițe momentele mici care definesc spiritul Timișoarei. Pentru el, azi în Timișoara este mai mult decât știri — este cronica vie a unui oraș în continuă mișcare.

Știri Generale

Știri Generale
 Ancheta Poliției în desfășurare
Ansamblul Timișul încântă Vietnamul la aniversarea a 75 de ani de prietenie româno-vietnameză în Hanoi
Anunț important pentru șoferi: Se schimbă RCA! Ce trebuie să facă toți pentru a fi în legalitate-Ghid
Autostrăzile care se deschid în luna iunie. Ce proiecte au anunțat oficialii de la Transporturi
 Crosul Tradițional Reunește România, Serbia și Ungaria la Festivitatea DKMT din Beba Veche
Directorul Salrom, Constantin Dobrea: Asociaţia Europeană a Producătorilor de Sare şi-a arătat disponibilitatea de a trimite experți la Salina Praid
Energia electrică se vinde la preț negativ mâine în România, timp de opt ore. Importăm masiv energie din Vest, aproape toată ziua
 Fostă concurentă de la Insula Iubirii, însărcinată, împușcată de fostul iubit care ulterior s-a sinucis. Agresorul era căutat de poliție.
 Grădiniță modernă la Giroc, centru special la Moșnița Nouă și creșă avansată la Ghiroda
Grindeanu: În mod normal, PSD ar trebui să aibă prima opţiune pentru funcția de premier. România nu este din punct de vedere economic pe marginea prăpastiei
 Mama și fiica de 7 ani căzute de la etajul 7 în Timișoara - Accident sau tentativă de sinucidere? Polițiștii investighează.