De la 10.000 la 400.000 de pasageri: Primii pași spre modernizarea aeroportului Băneasa

De la 10.000 la 400.000 de pasageri: Primii pași spre modernizarea aeroportului Băneasa

Sursa poza si informatii: Economica.net

De la 10.000 la 400.000 de pasageri: Primii pași spre modernizarea aeroportului Băneasa

Aeroportul Internațional București Băneasa – Aurel Vlaicu este pe cale să intre într-o nouă eră, odată cu planurile ambițioase de modernizare și extindere. Aerodromul, care și-a redeschis porțile pentru zborurile low-cost în acest an, se pregătește să suporte un aflux de pasageri ce ar putea ajunge la 400.000 până în 2025. Acesta este un salt spectaculos față de cei circa 10.000 de pasageri înregistrați în 2022. Conform prognozelor, în 2026, se preconizează că aeroportul va opera la capacitate maximă.

Un Proiect de Modernizare Aprobat de Guvern

Guvernul României a dat undă verde, în luna septembrie, unui amplu program de modernizare pentru Aeroportul Băneasa. Printre obiectivele principale ale planului se numără construirea unui nou terminal de pasageri, îmbunătățirea sistemului de balizaj, precum și modernizarea și extinderea infrastructurilor tehnice și adiacente. Aceste măsuri sunt imperative pentru a susține creșterea semnificativă a traficului de pasageri și pentru a oferi servicii de calitate operatorilor aerieni și pasagerilor.

Conexiuni de Transport Îmbunătățite

Un element crucial al dezvoltării îl reprezintă realizarea liniei de metrou M6, care va lega direct Aeroportul Băneasa de Aeroportul Otopeni. Această nouă conexiune nu doar că va facilita transferul pasagerilor între cele două aeroporturi, dar va și stimula atragerea de noi operatori aerieni, contribuind astfel la creșterea traficului aerian.

Consultări pentru Viitorul Infrastructurii

Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a inaugurat un nou capitol în dezvoltarea aeroportului prin inițierea unui studiu de fezabilitate privind strategia de dezvoltare pe termen mediu și lung. Prin intermediul Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP), sunt colectate informații de la potențiali furnizori, ajutând la identificarea celor mai bune soluții pentru viitorul infrastructurii aeroportuare.

Planuri pentru Un Nou Terminal

În ceea ce privește dezvoltarea unui nou terminal, planurile includ atât reorganizarea actualului terminal, cât și crearea unei infrastructuri de suport complete, cu acces rutier, parcare publică și facilități tehnice. Noua construcție va putea procesa cel puțin 800 de pasageri pe oră în orele de vârf, aspect esențial dat fiind ritmul de creștere al traficului aerian. Există posibilitatea extinderii aerogării în perimetrul curent al aeroportului sau prin achiziționarea și exproprierea unor imobile învecinate, conform legislației în vigoare.

Reparații la Platforma Existentă

Platforma de aviație existentă va intra într-un proces de reparații capitale, iar noile platforme vor fi planificate în corelație cu noile facilități, inclusiv terminale și zone tehnice. Obiectivul principal este asigurarea unui nivel maxim de eficiență și siguranță pentru utilizatori, care să permită desfășurarea activităților aeriene cu costuri minime.

Aceste inițiative semnalează un viitor plin de oportunități pentru Aeroportul Băneasa, care va continua să se dezvolte și să se modernizeze, răspunzând astfel cerințelor actuale și viitoare ale industriei aviatice.


Alexandru Radu

Alexandru Radu are 30 de ani și este născut și crescut în Timișoara, în zona Fabric. Absolvent de Jurnalism la Universitatea de Vest, Alex îmbină în articolele sale rigurozitatea informației cu pasiunea pentru orașul său natal. Scrie clar, direct și întotdeauna cu un ochi atent la ceea ce contează pentru comunitate: inițiative locale, decizii administrative, viața culturală și socială din orașul de pe Bega. Îl vei găsi deseori în Piața Victoriei sau pe malul Begăi, surprinzând în notițe momentele mici care definesc spiritul Timișoarei. Pentru el, azi în Timișoara este mai mult decât știri — este cronica vie a unui oraș în continuă mișcare.