Cine se luptă să construiască primii 23 de km din mega-construcția Canalul Siret-Bărăgan, un proiect în valoare de 1 miliard de lei

Cine se luptă să construiască primii 23 de km din mega-construcția Canalul Siret-Bărăgan, un proiect în valoare de 1 miliard de lei Sursa poza si informatii: Economica.net

Proiectul gigant al Canalului Magistral Siret-Bărăgan își caută constructorii capabili să ducă la bun sfârșit primii 23 de kilometri ai acestei lucrări monumentale, deja controversate. Anvergura financiară a proiectului se ridică la un miliard de lei, având la bază fonduri bugetare și o durată estimată de execuție de aproximativ 31 de luni.

Proiectul este împărțit între două asocieri notabile care s-au înscris la licitație. Prima asociere este condusă de Construcții Erbașu, în colaborare cu Olt-Proiect Slatina, detinută de antreprenorul Andrei Necula, și alte companii precum Double a Trust, administrată de Doru Ploscaru, Electro-Alfa International al lui Gheorghe Ciubotaru, S.C. Troia Premium Construct, și Naco Express, controlată de Constantin Păun. Toate aceste companii s-au aliniat să participe în cadrul licitației organizate de Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare (ANIF).

Cealaltă asociere este condusă de Dimex-2000 Company, deținută de familia Scurtu. Partenerii săi de proiect includ Aqua Prociv Proiect, Aquaproiect și Hidroconstrucția, alături de Global Industrial și CML.RO. Acest consorțiu a demonstrat și el interes ridicat pentru etapa inițială a proiectului.

Dezvoltarea proiectului în județul Vrancea include o serie de lucrări complicate, precum crearea Prizei Călimănești, care va integra noduri hidrotehnice la Zăbrăuți, Șușița și Putna. Proiectul mai propune și construirea a două poduri în mediul urban și rezolvarea mai multor subtraversări de râuri și drumuri naționale.

Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Florin-Ionuț Barbu, a declarat că semnarea contractului este iminentă, fiind așteptată în decursul a unei săptămâni, iar în două luni sunt programate să înceapă lucrările. „Una dintre priorități va fi irigarea gravitațională a 400.000 de hectare, folosind apă adusă din Dunăre. Proiectul va include cel puțin 35 de km de canal", a afirmat ministrul la un eveniment recent.

Istoria proiectului Canalului Siret-Bărăgan începe în 1986, cu planuri pentru o lungime de 198 km între Barajul Călimănești și Lacul Dridu. De atunci, s-a confruntat cu stagnări și derapaje financiare, în 2012 fiind estimată o investiție totală de 3,5 miliarde de euro. Potențialul economic al proiectului este vast, având în vedere impactul direct pe irigarea unei suprafețe considerabile din terenul agricol al României.

Desfășurările viitoare ale acestui proiect sunt urmărite cu atenție, atât pentru provocările tehnice și financiare care le presupune, cât și pentru impactul semnificativ pe care îl va avea asupra agriculturii și economiei. Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare afirmă că realizarea canalului va simplifica mult procesele de irigare, reducând costurile datorită folosirii aducțiunii gravitaționale.

Aceasta marcă o etapă crucială în eforturile României de a investi în infrastructură și agricultura sustenabilă, adresându-se unor necesități presante ale mediului rural și ale securității alimentare naționale.


Alexandru Radu

Alexandru Radu are 30 de ani și este născut și crescut în Timișoara, în zona Fabric. Absolvent de Jurnalism la Universitatea de Vest, Alex îmbină în articolele sale rigurozitatea informației cu pasiunea pentru orașul său natal. Scrie clar, direct și întotdeauna cu un ochi atent la ceea ce contează pentru comunitate: inițiative locale, decizii administrative, viața culturală și socială din orașul de pe Bega. Îl vei găsi deseori în Piața Victoriei sau pe malul Begăi, surprinzând în notițe momentele mici care definesc spiritul Timișoarei. Pentru el, azi în Timișoara este mai mult decât știri — este cronica vie a unui oraș în continuă mișcare.

Știri Generale

Știri Generale
Bursa de la București a închis în creștere ultima ședință de tranzacționare a săptămânii
Cod portocaliu de averse torențiale în București până la 20:15
Delicii culinare, ritmuri vesele și distracție la Festivalul Zilele Veverițelor, aproape de Timișoara! Nu rata sărbătoarea din Buziaș!
 DJ 595E și DJ 595D modernizate pentru a facilita conexiunea Moșnița Veche-Ghiroda-Giroc. Consiliul Județean Timiș investește 52 de milioane de euro.
Dorel Săndesc, managerul Spitalului Județean Timișoara, în instanță pentru accidentul fatal din 2018 de la Giroc. Procesul începe în iunie.
 Evenimente, filme și spectacole de Ziua Copilului
FOTO Calea ferată Caransebeș – Timișoara – Arad: Lotul 4, realizat în proporție de 15%. Se lucrează la podul peste Mureș
Guvernul Olandez Alocă 5,7 Milioane Euro pentru Compensarea Furtului de Artefacte Dacice din Muzeul Drents din Assen
Guvernul va aloca 300 de milioane de lei pentru o intervenție de urgență la Salina Praid, inundată de râul Corund
 Implicare În Creșterea Comunității! Ediția a VI-a a Programului Educațional Apă cu Model, Inspirat de Stan Vidrighin, la Muzeul Apei Timișoara
 În obiectiv, o cronică a generației noastre prin lentila unei fotografe în Corsica zbuciumată.