Chinezii vor să domine expoziția auto IAA Munchen 2025 cu hibride și electrice

Chinezii vor să domine expoziția auto IAA Munchen 2025 cu hibride și electrice

Sursa poza si informatii: Economica.net

La următoarea ediție a expoziției auto IAA Mobility 2025 din Munchen, se preconizează un mare val al inovațiilor chinezești. Marci precum BYD, Xpeng, și Leapmotor își vor expune cele mai recente modele, dorind să-și extindă prezența pe piața europeană și să marcheze noi victorii după succesul din ultimii ani. Această avanlansă este impulsionată de conflictul prețurilor de pe piața chineză și de barierele comerciale impuse de SUA.

Conform datelor furnizate de Dataforce, vehiculele electrice produse în China au continuat să fie populare în Europa, în luna iulie a anului în curs. În plus, vânzările de automobile hibride au atins pragul maxim de 9,7%, subliniază aceeași sursă. În această perioadă, mărcile chinezești au ajuns la o cotă de 9,9% din totalul vânzărilor de vehicule electrice noi pe continent, cifrele indicând un progres chiar mai substanțial în luna precedentă.

Expoziția de la Munchen se petrece într-un context internațional complex, având în vedere actualele discuții dintre Uniunea Europeană și China, precum și dintre Statele Unite și Uniunea Europeană, concentrate pe subiecte de taxe vamale. În ciuda acestor provocări, companiile chineze reușesc să se impună prin adăugarea de modele hibride și cu combustie internă care nu sunt afectate de taxele vamale. Ele stabilesc parteneriate locale pentru vânzări și se angajează să transfere o parte a producției în Europa. Această strategie agresivă devine o provocare majoră pentru giganți europeni precum Volkswagen, Stellantis sau Renault — aceștia trebuie să identifice modalități de reducere a costurilor pentru a-și păstra cota de piață pe o piață auto stagnantă.

Creștere susținută pe piața hibridelor

Expertul Julian Litzinger de la Dataforce afirmă că, recent, companiile chineze au obținut rezultate remarcabile în segmentul vehiculelor hibride. El sugerează că aceste rezultate sugerează „un potențial de creștere” semnificativ în această direcție. Rapoartele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) indică o creștere cu 52% a vânzărilor de hibride plug-in în iulie, în UE și alte state din EFTA, și o creștere cu 34% a înmatriculărilor de electrice, determinând astfel o revenire pe piața auto după o perioadă de stagnare.

Expansiune strategică și inovatoare

În fruntea ofensivei chinezești se află BYD, care regulat depășește vânzările Tesla în Europa. Aceasta plănuiește să deschidă fabrici în Ungaria și Turcia pentru a evita taxele vamale impuse de Uniunea Europeană. La expoziția IAA, BYD va dezvălui modelul Seal 06 DM-i Touring, destinat competiției cu modele renumite, precum Volkswagen Passat.

De asemenea, Xpeng va introduce o versiune îmbunătățită a sedanului electric P7 cu tehnologii avansate de încărcare și autonomie extinsă, în timp ce Leapmotor, într-un parteneriat cu Stellantis, va lansa modelul B05 — un hatchback electric destinat concurării cu Volkswagen ID.3. Această colaborare între Stellantis și Leapmotor subliniază strategia de integrare europeană a producătorilor chinezi.

Stellantis își propune de asemenea să construiască vehicule electrice în colaborare cu Leapmotor la o unitate din Zaragoza, Spania, beneficiind de tehnologia partenerilor chinezi Contemporary Amperex Technology Co. (CATL).

Inovații chineze la IAA

Xpeng, partenerul german Volkswagen din China, își va aduce contribuția și la expoziția din Germania. Totodată, Polestar, susținută de Geely, va lansa Polestar 5, iar Chery Automobile Co. va prezenta Omoda și Jaecoo. Diversitatea tehnologică a Chinei va fi reflectată și de prezența altor zeci de furnizori locali. Astfel, CATL își va prezenta inovațiile în baterii, iar companii de senzori precum Hesai și startup-uri de conducere autonomă ca DeepRoute.ai și Momenta, în colaborare cu Uber, și-au confirmat participarea.

Astfel, evenimentul promite a fi un spectacol tehnologic, subliniind expansiunea și prezența din ce în ce mai puternică a Chinei pe scena auto europeană.


Alexandru Radu

Alexandru Radu are 30 de ani și este născut și crescut în Timișoara, în zona Fabric. Absolvent de Jurnalism la Universitatea de Vest, Alex îmbină în articolele sale rigurozitatea informației cu pasiunea pentru orașul său natal. Scrie clar, direct și întotdeauna cu un ochi atent la ceea ce contează pentru comunitate: inițiative locale, decizii administrative, viața culturală și socială din orașul de pe Bega. Îl vei găsi deseori în Piața Victoriei sau pe malul Begăi, surprinzând în notițe momentele mici care definesc spiritul Timișoarei. Pentru el, azi în Timișoara este mai mult decât știri — este cronica vie a unui oraș în continuă mișcare.

Știri Generale

Știri Generale
Bătaie între Tineri Degenerată în Violență la Lugoj
Ce spun românii despre schimbările globale şi incertitudinile geopolitice şi ce-şi doresc de la UE (Eurobarometru)
Confruntarea sub Turnul Chindiei în etapa a 5-a a Ligii secunde
Copil de 1 an și 8 luni s-a înecat într-un iaz la o creșă privată. Detalii cutremurătoare! VIDEO
Cum se va transforma business-ul Metro în România. Steffen Greubel, CEO Metro AG: România este  o inspirație pentru strategia actuală a grupului
Două tramvaie Armonia în circulație și promisiuni pentru mai multe îmbunătățiri!
Experiența Culinară de Vis în Apropierea Timișoarei, Descoperă Armonia Naturii pe Malul Lacului! VIDEO
Geely lansează oficial noul Cityray în România – crossoverul urban care schimbă regulile jocului
Greşeli costisitoare, debut Popovici și reîntoarcerea lui Butu în teren
Irina Rimes, Puya, și Mira cuceresc Iulius Town la Picnic in My Town, cu deliciile Street Food Festival și multe surprize captivante!
Lista Unităților de Învățământ din Timișoara Unde Clopoțelul Nu Va Mai Suna Din Toamna Aceasta